OPINIÓ

  1. Inicio
  2. Opinió
  3. La importància de la vida

La importància de la vida

23/08/2021 | 0 comments

El novel·lista i polític francès André Malraux (1901-1976) va escriure: “La mort només té importància en la mesura que ens fa reflexionar sobre el valor de la vida”.

La mort té una funció molt rellevant: ens descobreix que la vida té sentit i val la pena viure-la.

La mort no és per a espantar, sinó per a fer-nos veure que val la pena apreciar la vida.

A la llum de la mort, apreciem l’existència i visquem-la amb intensitat i plenitud.

Sense mort, la vida es faria monòtona i rutinària i no apreciaríem el seu valor i transcendència.

Sense mort, la vida ens semblaria un camí avorrit i interminable que no condueix a cap meta feliç.

Sense mort, la vida se’ns faria interminable i no aconseguiríem descobrir el seu sentit.

Sense mort, a la vida li faltaria espurna.

 

Article 479 de la columna “Punt ètic” publicat en el diari Última Hora del dijous, dia 19 d’agost de 2021.

Potser també t’interessa…

Una catedral que remet a altres

Una catedral que remet a altres

Destaca la similitud entre els contraforts exteriors de les seus de Manresa i Mallorca. Les columnes octogonals de l’interior de la de Mallorca són semblants a les de Santa Maria del Mar de Barcelona. El projecte dissenyat (i no reeixit)...

Veure més
Prenent mides

Prenent mides

L‘anomenada Catedral de l’espai ocupa una àrea de 6.600 m2 amb un volum de 160.000 m3, publicacions distintes coincideixen en afirmar que podria donar acollida a 18.000 persones. Té 109,40 m de llargària (que és la suma dels 9,43 m de la...

Veure més