OPINIÓ

  1. Inicio
  2. Opinió
  3. No abusem de la paraula “progrés”

No abusem de la paraula “progrés”

06/10/2021 | 0 comments

El físic alemany Albert Einstein, intel·lectual de gran sensibilitat humana, va escriure: “La paraula ‘progrés’ no té cap sentit mentre hi hagi nins infeliços”.

Amb freqüència, abusam de la paraula “progrés”. La humanitat no progressa mentre hi hagi nins infeliços, persones que moren de fam, homes i dones que han de fugir de la seva terra perquè són perseguits, nins i nines que manquen d’escoles i joves que no tenen feina.

Hi ha polítics que s’omplen la boca amb la paraula “progrés” o “progressista” i no lluiten degudament per a aconseguir una societat més justa i solidària.

L’autèntic progrés exigeix sempre justícia i solidaritat.

Artícle 482 de la columna “Punto ètic” publicat en el diari Última Hora del dijous, día 30 de setembre de 2021, pàg. 30.

Potser també t’interessa…

Una catedral que remet a altres

Una catedral que remet a altres

Destaca la similitud entre els contraforts exteriors de les seus de Manresa i Mallorca. Les columnes octogonals de l’interior de la de Mallorca són semblants a les de Santa Maria del Mar de Barcelona. El projecte dissenyat (i no reeixit)...

Veure més
Prenent mides

Prenent mides

L‘anomenada Catedral de l’espai ocupa una àrea de 6.600 m2 amb un volum de 160.000 m3, publicacions distintes coincideixen en afirmar que podria donar acollida a 18.000 persones. Té 109,40 m de llargària (que és la suma dels 9,43 m de la...

Veure més