OPINIÓ

  1. Inicio
  2. Opinió
  3. No siguem aferrats

No siguem aferrats

14/10/2021 | 0 comments

Algú em va dir: “El que es guarda un elogi es queda amb alguna cosa”.

Quan un semblant nostre es mereix un elogi no li ho neguem.

Un merescut elogi no és una adulació. L’adulació és una mentida, encara que estigui revestida de cel·lofan. Un merescut elogi, en canvi, és un degut acte de generositat que no hem de negar a ningú.

No ens quedam egoistament amb alguna cosa que no és nostre.

Si algú es mereix un elogi no li ho neguem. Seria una gasiveria imperdonable.

Cada vegada que neguem un elogi merescut a algú ens quedam amb alguna cosa que no és nostre.

I el que es queda amb alguna cosa que no és seva, obra injustament i es torna raquític i aferrat.

Siguem generosos amb els elogis que uns altres es mereixen i no caiguem mai en el vici de l’adulació.

Elogi merescut, sí. Adulació, no.

Artícle 483 de la columna “Punto ètic” publicat en el diari Última Hora del dijous, día 14 d’octubre de 2021, pàg. 28.

Potser també t’interessa…

Una catedral que remet a altres

Una catedral que remet a altres

Destaca la similitud entre els contraforts exteriors de les seus de Manresa i Mallorca. Les columnes octogonals de l’interior de la de Mallorca són semblants a les de Santa Maria del Mar de Barcelona. El projecte dissenyat (i no reeixit)...

Veure més
Prenent mides

Prenent mides

L‘anomenada Catedral de l’espai ocupa una àrea de 6.600 m2 amb un volum de 160.000 m3, publicacions distintes coincideixen en afirmar que podria donar acollida a 18.000 persones. Té 109,40 m de llargària (que és la suma dels 9,43 m de la...

Veure més